De deelnemer centraal stellen is voor ons een belangrijk uitgangspunt bij het ontwikkelen van programma's.

Hoe maak je nu precies de connectie tussen de deelnemer enerzijds en de doelen, inhoud en activiteiten anderzijds? Dit heeft alles met respect en inlevingsvermogen te maken. Respect voor de behoeften van de doelgroep. Wat is het juiste leertempo, welke tone of voice sluit aan?
Bij het ontwikkelen van programma's maken we gebruik van persona's. Een persona is een gedetailleerde beschrijving van onze deelnemer, waarbij we kenmerken zoals leeftijd, opleiding, carrière, gedragspatronen en drijfveren in kaart brengen.
En dan ben je er nog niet, want elke deelnemer is weer anders. Leerstijlen, interesses en persoonlijke omstandigheden zijn vooraf niet in kaart te brengen. De oplossing? Een combinatie tussen structuur en vrijheid. Wij maken robuuste leerlijnen met een duidelijke structuur. De transfer van kennis vindt echter voornamelijk plaats bij toepassing in de eigen (werk-) omgeving. En daar ligt een zee aan ruimte voor eigen keuzes en invulling! We bieden een ruime keuze aan verdiepende kennis aan zodat individueel verder geleerd kan worden. Zo creëren we een duidelijk programma dat naar een resultaat leidt én zorgen we voor voldoende eigen keuze en inbreng om aan te sluiten op de deelnemer als individu.
En hoe maak je het leren nu aantrekkelijk? Door het toevoegen van verhalen. Verhalen zijn een natuurlijk en krachtig middel om boodschappen over te brengen en mensen te verbinden.
Graag laten we het zien in de praktijk!
תגובות