top of page

Een combinatie van uitdagende leervormen

Bijgewerkt op: 19 dec 2021

Wij maken programma's voor verschillende soorten doelgroepen.


De beginvraag is altijd hetzelfde: welk ander resultaat is gewenst? De vervolgvraag: welk gedrag willen we dat de deelnemer gaat laten zien om dit resultaat te bereiken? Om dit gedrag te leren en te oefenen stellen we een 'leerproces' op. Tegenwoordig wordt dit vaak een 'learning journey' genoemd. En nu komen we bij het leukste onderdeel van ons werk, het samenstellen van het leerproces. We kunnen kiezen uit een oneindige hoeveelheid interventies die allemaal een effect kunnen hebben op de kennis, de vaardigheden en de attitude van de deelnemer. Denk aan een fysieke training of een e-learning. Of beter nog, een e-learning voorafgaand aan een training. Zo kun je kennisopname individueel laten plaatsvinden en het oefenen en evalueren in groepsvorm, waarvan bewezen is dat dit een groot leereffect heeft. En hoe bouw je de e-learning op; eerst een zelftest? Eerst een inspirerend filmpje? Eerst de theorie en dat een test? Eerst een oefening? Leuke puzzel!

En dan moeten we ook nog kiezen uit de enorme beschikbaarheid van moderne leertechnologieën waar we mee kunnen afwisselen. Lees hier meer over de inzet van technologie in onze programma's.

En zo krijgen we een mengvorm van face-to-face en ICT-gebaseerde leeractiviteiten, leermaterialen en tools. Deze 'blended learning' aanpak heeft nog een groot voordeel; je kunt je leerlijn zo opbouwen dat hij deelnemers met verschillende leerstijlen goed bediend.


De een begint nu eerder het liefst met theorie en de ander met een experiment... Zo lukt het ons om de deelnemer echt centraal te zetten in het ontwerp. Lees hier meer over de deelnemer centraal.


Commentaires


bottom of page